کودکان موجودات ظریف و حساسی هستند که به صورت مداوم در حال جنب و جوش بوده و در طول روز، کمتر استراحت می کنند. برای راحتی آن ها لازم است تا در زمان های نشستن و استراحت آن ها، محیطی فراهم شود تا خستگی از تن کودکان دور شده و از نشستن لذت ببرند تا بیشتر به استراحت کرده و از بازی های نشسته نیز استقبال کنند. با فراهم کردن محیطی این چنینی کودک از نشستن لذت برده و به بازی هایی که به صورت نشسته می باشند، تمایل نشان می دهد. خصوصا در آپارتمان ها که فضا محدود بوده و طبق قوانین ساختمان ها از ساعاتی در شب کودک باید از دویدن خودداری کند تا موجب سلب آسایش همسایگان نشود، فراهم کردن چنین محیطی الزامی بوده و موجب می شود تا کودک با تمایل خود، بنشیند و بازی کند. یکی از وسایل کیوت و فوق العاده راحت که برای نشستن کودکان تولید شده و به یکی از محبوب ترین محصولات تبدیل شده است، مبل های شنی هستند. مبل شنی کودک محصولات جذاب و مناسبی هستند که دارای ساختار طبی بوده و با برخورداری از ویژگی های عالی، بهترین گزینه برای کودکان محسوب می شوند. با تهیه یک مبل شنی برای کودک می توانید محیطی راحت و دلپذیر را برای استراحت و بازی در اتاق فرزندتان فراهم کنید. با استفاده از یک مبل شنی در اتاق کودک، کودک از نشستن خسته نشده و خواهد توانست ساعت ها بدون اذیت شدن به بازی و یا تماشای تلوزیون پرداخته و یا مطالعه کند. در این مطلب قصد داریم به معرفی و بررسی ویژگی های مبل شنی برای کودک بپردازیم تا در صورت داشتن فرزند، بتوانید بهترین گزینه را برای او انتخاب کنید.

ساختار بدنه مبل شنی کودک

مبل های شنی در ابعاد و طراحی های گوناگونی عرضه می شوند. مبل شنی کودک دارای ساختار متنوعی هستند. برخی از این مبل های شنی دارای دسته بوده و یا پشتی بلند و کوتاه دارند. برخی از انواع مبل شنی کودک نیز دارای شکل منحصر به فرد نبوده و با نشستن کودک، بخش نشیمنگاه و پشتی مبل شنی تشکیل می شود. این محصولات ظاهری بسیار جذاب دارند که کودک را به استفاده تشویق کرده و کودک با کمال میل نسبت به استفاده از این مبل های شنی اقدام می کند. نکته جالب در خصوص این محصولات برخورداری از ساختار یکسان است. همگی مبل های شنی از سه قسمت تشکیل شده اند. رویه مبل شنی، آستر و مواد داخلی. هر یک از این اجزا در مبل شنی کودک می توانند از جنس های مختلفی باشند که موجب می شود تا محصولات در کیفیت با هم متفاوت شوند. در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

رویه مبل شنی کودک

رویه مبل های شنی باید از جنس ضخیم و مقاوم باشند زیرا تنها قسمتی از این محصول هستند که درتماس با فضای بیرون بوده در معرض بیش ترین آسیب قرار دارند. رویه مبل شنی عمدتا از پارچه های مبلی با دوام و ضخامت زیاد تولید می شود. در تولید رویه مبل شنی کودک از پارچه هایی نظیر پارچه های مبلی و پارچه های چرم استفاده می شود تا در برابر پوسیدگی و پارگی مقاومت خوبی داشته باشند و بتوان به صورت طولانی مدت از آن ها استفاده کرد. نکته مهم در مورد رویه مبل شنی امکان جداسازی آن از بدنه اصلی است که به شما امکان تعویض رویه را در صورت آسیب و یا تغییر دکور می دهد. رویه مبل شنی در تماس مستقیم با پوست بدن بوده و لازم است که احساس خوبی را در زمان استفاده القا کند. این رویه باید نرم و لطیف باشد و ساختاری ضد حساسیت نیز داشته باشد تا بتوان به راحتی از آن برای کودک استفاده کرد. وجود ساختار ضد حساسیت موجب می شود تا شما با خاطر آسوده این محصول را در اختیار کودک قرار داده تا بتواند بدون ایجاد آسیب به بازی بپردازد. رویه مبل شنی کودک با استفاده از بهترین ماشین آلات روز دنیا برش خورده و دوخته می شود. دوخت این رویه نیز متناسب با طراحی بدنه مبل شنی است و در انواع مختلفی تولید می شود. در دوخت رویه مبل شنی از بهترین انوع نخ های نایلونی و مقاوم استفاده می شود تا در زمان استفاده، مشکلی برای درزهای مبل شنی کودک ایجاد نشده و در قسمت درزها دچار پارگی و گسستگی نشود. رویه مبل شنی کودک دارای یک زیپ بوده که از آن برای جداسازی رویه مبل شنی کودک از بدنه اصلی استفاده می شود. کودکان به دلیل بازی های هیجان انگیز و خوردن و آشامیدن در طول بازی، ممکن است زود به هنگام نیاز به نظافت مبل شنی داشته باشند. به همین دلیل لازم است تا رویه مبل شنی قابلیت جداسازی و شستشو داشته باشد. رویه های مبل شنی کودک اغلب دارای قابلیت شستشو هستند و به همین دلیل می توان در صورت کثیف شدن رویه مبل شنی کودک، آن را توسط زیپ تعبیه شده در پشت مبل شنی باز کرده و از بدنه اصلی جدا کرد و پس از شستشو و خشک کردن، مجدد رویه مبل شنی را کشید. در این صورت محصول همواره تمیز و پاکیزه خواهد ماند و برای استفاده کودک مناسب خواهد بود.

آستر مبل شنی کودک

در زیر رویه مبل شنی بخش آستر قرار دارد. آستر مبل شنی محفظه ای است که مواد داخلی مبل شنی کودک در داخل آن قرار گرفته و از ریختن این مواد داخلی به بیرون جلوگیری می شود. در زمان جداسازی رویه مبل شنی نیز، آستر مبل شنی به خوبی مواد داخلی را نگهداری می کند. آستر مبل شنی نیز همانند رویه مطابق با ساختار و نوع طراحی مبل شنی دوخته می شود و شکل کلی مبل شنی را تشکیل می دهد. لازم است تا آستر از پارچه ای مقاوم تهیه شود تا در زمان استفاده و نشستن ناگهانی بر روی مبل شنی، از ترکیدن پارچه آستر جلوگیری شده و در اثر استفاده طولانی مدت دچار پوسیدگی و پارگی نشود. این بخش نیز دارای یک زیپ بوده که به جهت دسترسی به مواد داخلی کاربرد دارد. توسط این زیپ می توانید به راحتی به مواد داخلی مبل شنی دسترسی داشته باشید و در صورت نیاز به تعویض و یا شارژ مواد داخلی اقدام کنید. آستر مبل شنی نیز از کیفیت دوخت بسیار بالایی برخوردار است تا در صورت استفاده مکرر در بازی های کودکانه، از ایجاد شکاف و گسستگی در درزها جلوگیری شده و بتوان به راحتی آن را به صورت طولانی مورد استفاده قرار داد. استفاده از دوخت مناسب موجب می شود تا بتوانید به راحتی این محصول را در اختیار کودک قرار دهید بدون اینکه نگران بیرون ریختن مواد داخلی بوده و یا در قسمت درزها دچار پارگی شود. 

مواد داخلی مبل شنی کودک

مبل های شنی دارای کیفیت های متنوعی هستند و قیمت های بسیار متفاوتی دارند. دلیل این امر پس از انتخاب رویه که ممکن است پارچه ای خارجی و یا ایرانی باشد و در قیمت متفاوت باشد، انتخاب مواد داخلی است. برای مواد داخلی مبل شنی کودک از انواع مختلفی استفاده می شود که هر یک دوام و طول عمر مفید متفاوتی داشته و قیمت های مختلفی دارند. هر فردی با توجه به فاکتور های مهم برای خودش، اقدام به انتخاب از میان یکی از انواع متفاوت مواد داخلی مبل شنی کودک کرده و محصولی متناسب با نیاز های کودک را خریداری می کند. در ادامه به معرفی برخی از مواد داخلی مبل شنی خواهیم پرداخت. مواد داخلی مبل شنی از نوع یونولیتی به صورت دانه های ریز و گرد از جنس یونولیت هستند که دارای مزیت هایی نیز می باشند. این نوع از مواد داخلی به دلیل برخورداری از ساختار ریز و گرد، به خوبی بر روی یکدیگر حرکت کرده و جابه جا می شوند. به همین دلیل با نشستن کودک بر روی مبل شنی، محصول حالتی متناسب با بدن کودک را به خود می گیرد و فضایی مناسب و بسیار راحت ایجاد می شود. این نوع از مواد داخلی وزن بسیار سبکی دارند به طوری که کودک می تواند به راحتی مبل شنی را جابه جا کرده و حمل کند بدون اینکه نیازی به کمک بزرگ ترها داشته باشد. در زمان استفاده طولانی مدت این مواد داخلی زودتر از انواع دیگر، دچار افت در حجم و انعطاف شده و نیاز به شارژ مجدد خواهد داشت. به همین دلیل تولید کنندگان، مواد داخلی یونولیتی را به صورت جداگانه و در خارج از مبل شنی کودک به فروش می رسانند تا افراد بتوانند بدون نیاز به صرف هزینه اضافی، نسبت به شارژ و یا تعویض مواد داخلی یونولیتی اقدام کنند. گونه دیگری از مواد داخلی، محصولاتی هستند که با ابر ادغام شده و دارای کیفیت بالاتری می باشند. مثلا مواد داخلی ابر و یونولیت دارای انعطاف بیش تری نسبت به یونولیت بوده و از دوام بالاتری برخوردار هستند. نوع دیگری از مواد داخلی نیز هستند که دارای کیفیت بی نظیری می باشند. این مواد داخلی الیاف نام دارد و دارای دوام و طول عمر بسیار بالایی هستند که تا سال ها دچار افت در کیفیت و حجم نشده و نیازی به تعویض و شارژ پیدا نمی کنند. این گونه از مواد داخلی به راحتی با ابر و یونولیت ادغام شده و محصولاتی با کیفیت بی نظیر را ارائه می دهند. مواد داخلی الیاف قیمت بالاتری نیز دارند و در صورت تمایل به خرید این گونه از مواد داخلی لازم است تا هزینه بیش تری را متحمل شوید. 

استفاده از مبل شنی کودک

مبل شنی کودک برای استفاده در محیط هایی مانند اتاق کودک بسیار عالی می باشد. این محصولات با برخورداری از تنوع بی نظیر به راحتی با دکوراسیون اتاق کودک هماهنگ شده و می توان آن را در داخل اتاق کودک قرار داد. مبل های شنی کودک دارای رویه هایی با تنوع بی نظیر هستند و در صورت تمایل می توان انواع رویه های فانتزی و کارتونی را برای کودک تهیه کرد. اگر کودک شما به بازی های دسته جمعی علاقه دارد، می توانید چند عدد از این محصولات را خریداری کرده و در اتاق کودک قرار دهید تا با دوستان خود به بازی بپردازد. این محصول برای استفاده در تمامی حالات مناسب بوده و کودک می تواند بر روی آن غذا بخورد و یا تلوزیون تماشا کند. برای کودکان علاقه مند به گیم و بازی های کامپیوتری، این محصول فضایی راحت را ایجاد خواهد کرد تا کودک بدون وارد شدن آسیب به ستون فقرات بتواند به راحتی ساعت ها به بازی بپردازد. این محصولات وزن کمی دارند و در مسافرت ها نیز می توانید به راحتی آن را به همراه ببرید تا کودک محیطی راحت برای نشستن داشته باشد. 

نگه داری صحیح از مبل شنی کودک

برای حفظ کیفیت و دوام مبل شنی کودک لازم است تا نکات ساده ای را در استفاده از این محصول رعایت بفرمایید و به کودکان نیز آموزش دهید تا مبل شنی دچار آسیب نشده و دوام و طول عمر بالایی داشته باشد. از ریختن مایعات و آب بر روی مبل شنی خودداری کرده و در صورت ریختن اتفاقی مایعات بر روی مبل شنی کودک، با یک دستمال خشک اقدام به تمیز کردن محصول کنید. برای جابه جایی محصول بهتر است از کشیدن آن بر روی زمین خودداری کرده و محصول را به طور کامل از روی زمین بلند کنید. در صورت کشیدن برروی زمین ممکن به بدنه مبل شنی آسیب وارد شود و با لبه های دیوار و اشیای تیز برخورد کند. از نزدیک کردن آتش و کشیدن سیگار در نزدیکی مبل شنی خودداری کنید زیرا این محصولات قابلیت اشتعال داشته و به سادگی شعله ور می شوند. 

خرید مبل شنی برای کودک

برای خرید مبل شنی کودک لازم است تا ابتدا یک فروشگاه مناسب را برای خرید انتخاب کنید. در فروشگاه سنتر اینتکس شما می توانید شاهد تنوع بسیار بالایی از مبل شنی کودک باشید و به سادگی محصول مورد نیاز خود را به همراه کودک خود انتخاب کرده و سفارش دهید. محصولات موجود در این فروشگاه به صورت مستقیم به دست شما می رسد و به همین دلیل دارای قیمت ارزان تری بوده و نسبت به دیگر فروشگاه ها قیمت پایین تری دارد. کارشناسان ما در فروشگاه سنتر اینتکس حاضر هستند تا شما را برای خریدی بهتر و مطمئن راهنمایی کرده تا بتوانید خریدی ایمن و با رضایت کامل را تجربه کنید. در صورت تمایل به خرید اینترنتی می توانید محصول مورد نظر خود را با بررسی تمامی ویژگی ها انتخاب کرده و سفارش دهید. هم چنین در صورت تمایل به خرید حضوری به فروشگاه سنتر اینتکس مراجعه کرده و خریدی لذت بخش را تجربه کنید.